Asociaţia de artă şi tradiţie Coconiţe
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Căutare
 
 

Rezultate pe:
 


Rechercher Cautare avansata

Ultimele subiecte
» Salonul de desen
Dansul coreean EmptyDum Noi 13, 2011 5:23 am Scris de Lavinia Răileanu

» De la suprarealism la hiperrealism cu Sergiu Grapa
Dansul coreean EmptyDum Noi 13, 2011 5:14 am Scris de Lavinia Răileanu

» Dansuri traditionale romanesti
Dansul coreean EmptyMar Iun 21, 2011 9:17 pm Scris de Lavinia Răileanu

» Fii unul dintre noi!
Dansul coreean EmptyLun Mai 23, 2011 5:39 pm Scris de Lavinia Răileanu

» DANSURI ANSAMBLUL COCONITE
Dansul coreean EmptyLun Mai 23, 2011 5:28 pm Scris de Lavinia Răileanu

» Concursuri de desen
Dansul coreean EmptyLun Mai 23, 2011 4:23 pm Scris de Lavinia Răileanu

» ProArtContemp
Dansul coreean EmptyMar Apr 12, 2011 6:03 pm Scris de Lavinia Răileanu

» Un alt EU!...
Dansul coreean EmptyMar Feb 01, 2011 6:50 pm Scris de Ursachi Dayana

» Dans irlandez
Dansul coreean EmptyMar Dec 28, 2010 10:04 pm Scris de Lavinia Răileanu

Galerie


Dansul coreean Empty
Navigare
 Portal
 Index
 Membri
 Profil
 FAQ
 Cautare
Parteneri
forum gratuit

Parteneri
forum gratuit


Dansul coreean

In jos

Dansul coreean Empty Dansul coreean

Mesaj Scris de Lavinia Răileanu Sam Sept 04, 2010 7:21 pm

Pentru a intelege dansul coreean trebuie sa stim cate ceva si din cultura acesteia, astfel ca am preluat urmatoarele informatii de pe un forum care il recomand iubitorilor de cultura coreeana.
http://love-korea.forumulmeu.ro/despre-cultura-traditii-si-obiceiuri-f7/despre-cultura-t8.htm

CULTURA-scurt

Coreea este unica tara (in mod oficial) din lume inca divizata. Ambele state coreene sunt inarmate, periculoase si in principiu se afla in razboi. Acest capitol se axeaza indeosebi asupra Coreii de Sud (care este cunoscuta si sub sigla ROK), insa in ceea ce priveste cultura adanc inradacinata, toti coreenii sunt la fel. Deosebirile de structura politica intre Nordul comunist si Sudul capitalist i-au obligat pe coreenii din cele doua zone sa duca un trai foarte diferit, incepand din 1945, insa conceptiile fundamentale coreene, kibun, hahn, confucianismul, tenacitatea si obsesia supravietuirii domina gandirea acestora, indiferent de ce parte a frontierei s-ar afla si ii deosebesc considerabil pe coreeni de vecinii lor chinezi si japonezi.

In cele din urma, Coreea se va reunifica, iar cand se va intampla acest lucru populatia totala de 70 de milioane de locuitori o va situa la egalitate cu Vietnamul si ii va spori autoritatea in Asia de Est. Influenta Coreii de Sud este deja remarcabila. Pe o suprafata restransa, cat jumatate din teritoriul Marii Britanii, sud-coreenii au cladit a treia mare economie din Asia, bazata pe productia de export ieftina si de inalta calitate. PIB-ul sau (1999) de aproape 500 de miliarde USD le pune in inferioritate pe ale celorlalti trei Tigrii asiaticii: Taiwan (260 de miliarde USD), Hong Kong (142 de miliarde USD) si Singapore (85 de miliarde USD). Coreea de Sud ocupa locul 13 in randul economiilor cu cel mai mare flux comercial din lume si a inregistrat o crestere medie de peste 15% intre 1960 si 1995!

Miracolul sud-coreean incepe sa dea semne atat de maturitate, precum si de imbatranire si isi muta centrul de greutate al economiei de la productia ieftina, cu o tehnologie invechita la produse de inalta tehnologie, cu o mare valoare adaugata, deosebit de rentabile. Forta marilor conglomerate ale ROK (chaebol-uri) si harnicia oamenilor de afaceri si muncitorilor sai sugereaza ca aceasta va trece cu succes la o noua economie adecvata conditiilor din secolul al XXI-lea.

Datorita invecinarii sale cu China, Coreea a fost si este inca puternic influentata de invataturile lui Confucius. In capitolul referitor la China am prezentat principiile de baza ale confucianismului. Hahn este un lucru diferit si caracteristic coreean. Acest cuvant este utilizat pentru a descrie energiile si frustrarile inabusite care s-au acumulat in mintea coreenilor in conditiile privatiunii si oprimarii extreme. Sa ne amintim ca Japonia a ocupat Coreea in perioada 18951945, iar Razboiul din Coreea din anii 19501953 a generat suferinte de neinchipuit peninsulei. Hahn, care isi are originea nu numai in ocupatia straina, ci si in imobilitatea sociala, discriminarea sexuala, vendetele familiale si saracia crunta s-a materializat intr-un nationalism extrem, insotit de o eliberare de energie si a dus in cele din urma la prosperitatea coreeana.

Kibun, intr-o traducere aproximativa "fata" sau "reputatie" este o problema mai delicata in Coreea decat, poate, oriunde altundeva in lume. Pentru un coreean, kihun este un sentiment intuitiv al echilibrului social si al comportamentului corect. Coreenii sunt capabili sa trateze chiar si cu cei care le displac, pastrand aparentele de politete si gentilete. Strainii care fac afaceri cu ei pot fi usor indusi

ARHITECTURA COREEANA

In prezent, cea mai veche structura construita din lemn in timpul dinastiei Goryeo este „Casa Vietii Vesnice” din cadrul templului Buseoksa. Se presupune ca ar fi fost construita in secolul XIII.
In timpul dinastiei Joseon (1392-1910), constructiile traditionale care cautau armonia cu natura, s-au dezvoltat intr-o mare varietate si au avut un grad ridicat de sofisticare. Sungnyemun, in centrul orasului Seul este un exemplu extrem de apreciat al stilului arhitectural de la inceputul acestei dinastii. Reconstructia si restaurarea acestuia si a numeroaselor palate si temple se realizeaza prin metode traditionale.
Casele traditionale coreene – Hanok – au ramas aproape neschimbate din perioada Celor Trei Regate pana in timpul dinastiei Joseon. In sud, principalele materiale de constructie utilizate la realizarea caselor traditionale erau lutul si lemnul. Giwa, sau tiglele erau realizate din argila rosie. Casele celor mai bogati erau alcatuite din structuri diferite, una pt femei si copii, alta pt barbati si pt oaspeti si alta pt servitori.
Incepand cu 1960, in procesul de industrializare si urbanizare al Coreei de Sud, guvernul a fortat dezvoltarea planurilor si un nr important de cladiri vechi foarte frumoase au fost demolate si inlocuite cu zgarie – nori.
Hanok e termenul care descrie casele traditionale coreene. Arhitectura coreeana imprumuta considerare pt pozitionarea casei in raport cu imprejurimile sale, cu gandirea data terenurilor si anotimpurilor. Structura interioara a casei este de asemenea planificata in consecinta. Aceste principii sunt de asemenea numite Baesanimsu (배산임수), literar inseamna ca locatia ideala este construita cu un munte in spate si un rau in fata, cu sistemul de roca ondol incalzita cu incalzire in timpul iernilor reci, precum si o larga daecheong (대청), prispa din fata pt pastrarea racoarei in casa in timpul verilor fierbinti. Casele difera in functie de regiune. In regiunile reci din nordul Coreei, casele sunt construite intr-o forma de patrat inchis pt a pastra caldura mai bine. In regiunea centrala, casele sunt in forma de “L”. Casele din regiunile mai sudice din Coreea sunt construite intr-o forma deschisa de “I”. Casele pot fii de asemenea clasificate in functie de clasa si statutul social.

CARACTERISTICI

Aspectele de mediu prietenos ale caselor traditionale coreene variaza de la aspectul de structura interioara la materialele de constructii care au fost utilizate. O alta caracteristica unica a caselor traditionale este design-ul lor special pt racirea interioara in timpul verii si incalzirea interioara in timpul iernii. Din moment ce Coreea are veri fierbinti si ierni friguroase, 'Ondol(Gudeul)' – o podea pe baza de sistem de incalzire si 'Daecheong' – o sala de stil cu podea de lemn racorosa au fost concepute mult timp in urma pt ai ajuta pe coreeni sa supravietuiasca iernii reci si pt a bloca lumina solara in timpul verii. Aceste tipuri primitive de incalzire si de aer conditionat au fost atat de eficiente incat sunt folosite si acum in multe case. Stalpii, sau 'Daedulbo' nu sunt introduse in sol, dar sunt montate in pietrele de colt pt a tine Hanok-ul in siguranta la cutremure.

MATERIALELE

Materialele brute folosite in Hanok, asemenea pamantului, lemnului si roca, toate sunt naturale si reciclabile si nu cauzeaza poluatie. Kanok-urile au propiul lor acoperis cu gresie (Giwa), grinzi de lemn si constructie din bloc de piatra. Cheoma este marginea acoperisurilor curbate ale Hanok-ului. Lungimile de Cheoma pot fii adaptate pt a controla cantitatea de lumina care intra in casa. Hanji (hartia traditionala) este unsa cu ulei ceea ce o face impermeabila si lustruita. Geamurile si usile facute din Hanji sunt frumoase si respirabile.


DIFERENTELE REGIONALE

Formele de Hanok difera de la nivel regional. Din cauze vremii mai calde in regiunea de sud, coreenii au construit Hanok-ul in linie dreapta, cum ar fi numarul 1. In scopul de a permite buna circulatie eoliana, acolo sunt deschise zone din podea de lemn de viata si multe ferestre. Forma celor mai populare Hanok-uri din centrul regiunii este ca litera „L” sau litera coreeana „ㄱ”, un amestec de arhitectura a formelor in nordul si sudul regiunii. Hanok-ul in regiunea friguroasa de nord, sunt in forma de cutie ca litera coreeana „ㅁ”, asa ca pot fi in masura de a bloca fluxul de eoliene construirea Hanok-ului. Ei nu au un spatiu deschis de lemn cu pardoseala, dar camerele sunt toate alaturate impreuna.


DIFERENTELE IN FUNCTIE DE CLASA SOCIALA

Structura Hanok-ului sunt de asemenea clasificata in functie de clasa sociala. Tipic yangban (clasa de jos) casele cu giwa (acoperis tigla) accentueaza nu numai functia de casa, dar, de asemenea, poseda o mare valoare artistica. Pe de alta parte, casele de rand (precum si unele yangbang sarace) cu choga (un acoperis impletit cu paie de orez) au fost construite intr-un mod functional mai strict.

IMBRACAMINTE

Imbracamintea traditionala sud – coreeana se numeste HANBOK si este realizata din matase. In timpul Celor Trei Regate, barbatii purtau camasa (jeogori), pantaloni foarte largi (baji) si mantou (durumagi) cu palarie si centura. Femeile purtau o camasa cu maneci evazate, o funda, o fusta lunga si larga (chima), un mantou.
Vestimentati occidentala a intrat in Coreea de Sud in timpul Razboiului Coreean (1950-1953) si in timpul rapidei industrializari din anii 1960 si 1970. Drept urmare, Hanbok a fost abandonat, fiind vazut ca inadegvat pt traiul zilnic, dar el mai este inca folosit in timpul sarbatorilor si festivitatilor familiei (Hwangap – celebrarea intalnirii varstei de 60 de ani pt parinti).

PALATUL CHANGDEOKGUNG

La începutul secolului al XV-lea împăratul Taejong a comandat construcţia unui palat nou, amplasat într-un loc foarte favorabil. A fost înfiinţat un departament al construcţiei palatului, pentru a crea complexul, compus din mai multe clădiri oficiale şi rezidenţiale, situate într-o grădină care a fost adaptată foarte inteligent la terenul inegal de 58 de hectare. Rezultatul este un exemplu excepţional de arhitectură şi design al palatelor din Orientul Îndepărtat, îmbinat armonios cu peisajul înconjurător.
Clădirea Palatului Changdeokgung este un exemplu de seamă al arhitecturii palatelor din Orientul Îndepărtat şi al designului de grădini, excepţional datorită modului în care s-a realizat integrarea clădirilor şi s-a obţinut armonia cu natura înconjurătoare, s-a realizat adaptarea la topografia terenului, cu păstrarea pădurilor indigene. Changdeokgung a fost inclus în patrimoniul mondial, de către UNESCO în 1997.
Changdeokgung (Palatul Changdeokgung sau Palatul virtuţii prospere) este un palat situat într-un parc din Seul, Corea de Sud. Este unul dintre cele „Cinci Palate Mari” construite de către împăraţii din Dinastia Joseon, şi datorită amplasării la est de Palatul Gyeongbokgung, Changdeokgung este cunoscut şi ca Palatul de Est. Construcţia palatului Changdeokgung a început în 1405, şi s-a terminat în 1412 cu construcţia porţii principale Donwhamun în timpul domniei regelui Taejong. Regele Sejo din dinastia Joseon a extins suprafaţa palatului cu circa 500.000 m2, care include Biwonul, sau Grădina Secretă. Biwon este o grădină privată de circa 2,5 hectare din cadrul palatului Changdeokgung, plină de alei care traversează pădurile, iazuri de lotus, şi pavilioane de distracţie. A fost amenajată în 1623 şi a servit mai multe decenii ca refugiu regal.
O prezenţă interesantă este iazul de lotus înconjurat de pavilioane, dintre care unul aşezat pe console deasupra marginii, cu ajutorul a doi piloni aşezaţi în apă. Neobişnuitul pavilion cu 20 de laturi este unic în Coreea.
Palatul a fost ars până la temelii pe durata invaziei japoneze din 1592 şi a fost reconstruit în 1609 de către regele Sonjo şi Regele Kwanghaegun. Următoarea incendiere a fost în 1623, datorită revoluţiei politice Injo împotriva lui Kwanghaegun. Palatul a fost de asemenea atacat de către Qing, Franţa şi Statele Unite, dar de-alungul istoriei sale de reconstruire şi renovare, a rămas fidel designului său original. Changdeokgung a fost sediul curţii regale şi reşedinţa guvernului până în 1872, când a fost reconstruit palatul Gyeongbokgung din vecinătate. Ultimul rege al Coreei, regele Sunjong a trăit aici până la moarte, în 1926.
Changdeokgung a suferit o serie de reparaţii şi reconstrucţii datorită incendiilor, dar nu a fost niciodată redus ca dimensiune. Structura cea mai veche din complex este poarta Donhwamun. O altă clădire străveche include Injeongjeon (utilizat pentru ceremoniile de aniversare şi recepţiile de primire a diplomaţiilor străini), Seonjeongjeon (utilizate pentru dezbaterile afacerilor naţionale), şi Daejojeon (reşedinţa reginei). La acesta se adaugă grădina din spate (Huwon) care a servit ca zonă de recreare pentru regii Joseon.


MUZICA

Muzica coreeana se bazeaza pe budiste si nativ convingerile shamanistice. Budiste si dansul shamanistic, si shamanistic tambur de muzica, sunt existente,ca este o melodica, muzica dance numit sinawi. Muzica traditionala Coreeana pot fi impartite in cel putin patru tipuri: curtenitor, aristocratice, stiintifice, religioase.

Korean Folk music

Deoarece cantecele populare din diferite domenii sunt clasificate in conformitate cu cantece populare Dongbu, stilurile lor devocali si moduri de transport sunt limitate.Prin urmare, în prezent, cercetatorii inceaca sa clasifica cantece populare Dongbu noi bazate pediferite caracteristici muzicale. Acestepiese sunt in principal de simplu si luminos. Cantecele populare Namdo sunt cele ale Provinciei Jeolla si o parte a Provinciei Chungcheong . In timp ce cantece populare din alte regiuni sunt in mare parte muzical simplu, cantece populare din regiune Namdo, în cazul în care
celebrul pansori gen muzical si Sanjo au fost create, sunt bogate si dramatice . Unele cantece populare Namdo sunt folosite in pansori sau dezvoltate de cantaretii profesionisti si sunt incluse ca parte a repertoriile lor. Cantece populare Jeju sunt cantate pe Insula Jeju. Ele sunt mai abundente in numar decat orice alte cantece populare regionale, precum si aproximativ 1600 de melodii sunt transmise astazi.Cantece populare Jeju sunt caracterizate prin liniile lor simple si unic melodice si texte bogate.

In afara de instrumentele folosite, muzica traditional coreeana este caracterizata de improvizatie si lipsa de pauze intre miscari. Un spectacol pansori pote dura de peste opt ore in care o cantareata realizeaza o pesormanta singura continuu.

Muzica taditionala coreeana incepe cu cel mai lent sunet si apoi accelereaza ca performanta continua.

Instanta de muzica coeeana,numita jeongak, este strans legata de clasa cu educatie superioara, si are un accent puternic intelectual. Jeongak este jucat intr-un ritm foarte lent, cu batai unice timp de cate trei secunde. Tonul Jeongak este moale si linistit, deoarece instrumentele traditionale sunt realizate din materiale non-metalice. Instrumente cu coarde au siruri de caractere, confectionate din matase, mai degraba decat sarma. Aproape toate instrumentele eoliene sunt fabricate din bambus.


Pungmul este muzica din Coreea populara si este plina de expresii si emotii. Acest tip de muzica traditionala este strans legata de viata oamenilor. Ca si in cazul Jeongak, improvizatia este comuna in Minsogak.



Sanjo este jucat fara o pauza in tempo mai rapid. Creste tempo-urile din fiecare miscare, stilul general al Sanjo este marcat de slide-urile in miscari lente si complexitatea ritmica in miscarile mai repezi. Sanjo este în întregime instrumental. Instrumentele includ changgo tambur stabilit împotriva unui instrument de melodica, cum ar figayageum sau ajaeng. Practicieni celebre, cum ar fi Kim Chukpa, Yi Saenggang si Hwang Byungki.

Instrumentele coreene traditionale pot fi impartite in vant, sfori, si tipuri de
percutie
. Instrumente de suflat includ Piri (oboi cilindrice), taepyeongso (metal-Bell shawm), daegeumsaenghwang (muzicuta) si Ungaria (ocarina). Instrumente cu coarde traditionale includ zithers, cum ar fi gayageum, geomungo, si ajaeng, precum si haegeum, doua coarde ca la vioara.


Un mare numar de instrumente de percutie traditionale sunt utilizate, inclusiv kkwaenggwari (mana Gong), Jing (suspendate Gong), buk (baril tambur), janggu (clepsidră tambur), Bak (limba de clopot), si pyeonjong (Bell Chimes sau piatra Chimes), precum si OE (nori in forma de tigru), precum si Chuk (caseta din lemn).

MUZICA SI DANSUL

Muzica coreana traditionala e numita gugak. Are un ritm mai alert ca muzica chineza sau japoneza, cu doi biti pe masura.

Gugak e impartita in jeongak si minsogak.Jeongak (muzaca clasei superioare) are o melodie lenta,solemna si complicata.Minsoag (muzica folk) e o muzica a fermierilor,cu un singur cantaret,alerta.

Dansul de la curte are un ritm gratios si miscari lente in timp ce folk-ul reflecta excitarea,romantismul,libertatea si emotiile spontane ale participantilor.Dansatorii traditionali isi concentreaza energia in miscari ale bratelor si umerilor.Isi accentueaza miscarile naturale care exprima un fenomen natural ,ca de exemplu in Chunaengjeon ( Dansul Primaverii) si Hakchum ( sau Hangmu,Crane). Folk-ul include dansul fermierilor,dansul cu masti dramatic, sau dansul calugarilor

DANCE

Curtea de dans



Instanta de dansuri coreene se numeste "jeongjae" (정재), care initial se referea la "afisarea tuturor talentul", nu numai de dans ci si alte arte ale spectacolului, cum ar fi jultagi (mersul pe jos 줄타기 Tightrope), Gong deonjigi (공 던지기), si mokmatagi (목마 타기), dar numai treptat. Termenul a fost folosit înca din perioada timpurie a dinastiei Joseon.

Jeongjae au fost utilizate pentru familia regala, functionarii instantei, si trimisii din strainatate sau pentru ocazii festive sponsorizate de stat. Jeongjae este impartit în
doua categorii, "Dangak jeongjae" (당악 정재) si "Hyangak jeongjae" (향악 정재). Jeongjae Dangak sunt dansuri derivate din dansuri Curtea de Tang China în timpul dinastiei Goryeo, în timp ce alte formate de dansuri instantei mai noi originea în
Coreea.

Hyangak
jeongjae



* Ahbakmu (아박무), Ivory clappers dans
* Bakjeopmu (박접무), care da din aripi de fluture aripi de dans
* Bonglaeui (봉래 의), dans Phoenix
* Cheoyongmu (처용무), dans de Cheoyong,
fiul Dragon King's, care este cea mai veche jeongjae [perioada Silla]
* Chunaengjeon (춘앵전) dans de nightingaler primavara
* Gainjeonmokdan (가인 전 목단), dans ilustrand femei frumoase cules de bujori
* Geommu (검무),dans de sabie
O Jinju geomu
* Hakyeon hwadaemu (학연화대무),
macara si dans de lotus piedestal
* Goguryeomu (고구려무), Goguryeo dans
* Muaemu (무애무)
* Musanhyang (무산향), aroma de dans de munte
* Mugo (무고), tambur de dans
O Gyobang mugo (교방 무고)
* Sajamu (사자무), dans de leu
* Seonyurak (선유락), plimbare cu barca Dance Party

Dangak jeongjae


* Monggeumcheok (몽금척), visul de [dans] conducator de aur

* Pogurak (포구락) cu bile joc de dans

* Heonseondo (헌선도), oferind piersici [dans]

Dans popular


Taepyeongmu, dans pentru pace mare

Nongak, agricultorii

* Seungmu (승무), dans calugar
* Seungjeonmu (승전무), literalmente dans victorie
* Salpuri (살풀이), literalmente spiritul-curatare
* Hallyangmu (한량무), dans de om risipitor din clasa yangban
* Ipchum (입춤), de asemenea, numit "ipmu" sau "gibonchum", literalmente baza de dans
* Taepyeongmu (태평무), dansla dorinta de pace mare
* Sullae Ganggang (강강술래),Maidens "cercul de dans"
* Nongak (농악), agricultorilor de performanta
* Talchum (탈춤), dans masca
* Miyalhalmi chum (미얄할미춤), dans babei
* Chum Palmeokjung (팔먹중),dans din cele opt calugari nedemn
* Hakchum Dongrae (동래 학춤), dans de macara efectuate în Dongrae, Busan
* Buponorichum (부포놀리춤), dans pene mot
* Sogochum Chaesang (채상 소고춤), Dans TAMBOUR
* Deotbaegichum (덧배기춤), dans tractiune
* Gaksichum (각시춤), dans de fata

Dans ritual

Dansul ritual în Coreea desemneaza ceremonii rituale confucianiste, dans budiste si samaniste.

* Ilmu (일무), literalmente linie de dans
* Jakbeop (작법)
O Beopgochum (법고춤), Dharma tambur de dans
O Nabichum (나비춤), literalmente Butterfly
Dance
O Barachum
(바라춤), dans Bara (바라, chimvale),
* Musokchum, sau mumu
(무속춤, sau 무무),
dans de mudang (무당, saman),

Buchaechum, dans ventilator

Noul dans traditional

* Buchaechum (부채춤), dans ventilator creat de Kim Baek-bong (김백봉), precum si prezentate pentru prima data în public, în 1954
* Hwagwanmu (화관무), dans florale Coronet
* Jangguchum (장구춤), dans cu janggu, în forma de clepsidra-tambur
* Samgomu Ogomu (삼고무 오고무), un tambur de dans
* Marele Drum Ensemble (북의 대합주), un tambur dans compus din GUK Su-ho (국수호), în 1981. Instrumentele cuprind toate tobe coreene.

Erau mijloace prin care oamenii multumeau zeilor, iar aceste traditii au continuat si in perioada Celor Trei Regate, apoi a avut loc o diversificare a genurilor muzicale. De aceea existau, in perioada Goryeo, trei tipuri de muzica – Dangak, Hyangak sau muzica populara si Aak sau muzica de la curte. Cateva dintre cantecele Goryeo au fost mostenite si de dinastia Joseon si mai sunt utilizate in cadrul diverselor ceremonii si astazi.
In ceea ce priveste dansul stravechi, acesta a fost adaptat dupa dansurile religioase si de curte al chinezilor.
Apoi, dansurile populare, inclusiv dansurile fermierilor, dansurile shamanilor si ale calugarilor au devenit cunoscute in timpul erei Joseon, impreuna cu dansul mastii sau Sandaenori si dansul papusii.
SURSA: http://culturacoreeana.forum-motion.com/muzica-si-dansul-f6/muzica-si-dansul-traditional-t21.htm


Ultima editare efectuata de catre Lavinia Răileanu in Dum Sept 19, 2010 4:39 am, editata de 7 ori
Lavinia Răileanu
Lavinia Răileanu
Admin

Numarul mesajelor : 264
Data de inscriere : 26/08/2009
Varsta : 37
Localizare : Sat Chişcăreni, Comuna Şipote, Jud.Iaşi

https://www.youtube.com/user/lainiacreata

Sus In jos

Dansul coreean Empty Re: Dansul coreean

Mesaj Scris de Lavinia Răileanu Sam Sept 04, 2010 7:22 pm

Taepyeongmu(太平舞)



Salpuri(an exorcising dance; spiritual-cleansing dance)



Seungmu(僧舞)



Hallyangmu(閑良舞)

Lavinia Răileanu
Lavinia Răileanu
Admin

Numarul mesajelor : 264
Data de inscriere : 26/08/2009
Varsta : 37
Localizare : Sat Chişcăreni, Comuna Şipote, Jud.Iaşi

https://www.youtube.com/user/lainiacreata

Sus In jos

Dansul coreean Empty Re: Dansul coreean

Mesaj Scris de Lavinia Răileanu Sam Sept 04, 2010 7:46 pm

"A spirit of white porcelain" Korean dance



Taepyeongmu(太平舞) 2



Salpuri Dance: a Spiritual-cleansing Dance



Hwa-gwanmu(화관무) dance



Traditional Korean Dance 1



Korean Fan Dance



Puchaechum (Fan Dance) - Korea House

Lavinia Răileanu
Lavinia Răileanu
Admin

Numarul mesajelor : 264
Data de inscriere : 26/08/2009
Varsta : 37
Localizare : Sat Chişcăreni, Comuna Şipote, Jud.Iaşi

https://www.youtube.com/user/lainiacreata

Sus In jos

Dansul coreean Empty Re: Dansul coreean

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum